logo Multitronic Oy
Myllärinkatu 10
65100 Vaasa
Web: www.multitronic.fi
Puhelin: 06 - 319 77 00
Sähköposti: info@multitronic.fi

Usein kysytyt kysymykset (UKK)

Tilaus ja toimitus

Voinko tehdä tilaukseni ilman asiakastiliä?
Kyllä, voit tilata ilman asiakastiliä. Suosittelemme kuitenkin asiakastilin luomista, sillä sen avulla voit helposti seurata tilauksiasi, ladata kuitteja ja hallinnoida ostoshistoriaasi tulevia tarpeita varten.
Voinko muuttaa, perua tai yhdistää tilaukseni?
Jos haluat muuttaa tilaustasi, esimerkiksi lisätä tai poistaa tuotteita, ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse tai puhelimitse mahdollisimman pian. Tilauksen voi myös tarpeen vaatiessa perua samoja kanavia pitkin. Huomioithan, että tällä hetkellä tilausta ei voi muokata, yhdistää tai perua itsepalveluna verkkosivuiltamme.
Mitä toimitustapoja on saatavilla?
Tarjoamme toimitukset Postin ja Matkahuollon kautta. Voit valita toimituksen:
  • pakettiautomaattiin
  • Postin/Matkahuollon toimipisteeseen
  • kotiinkuljetuksena
  • tai noutaa tilauksesi valitsemastasi myymälästä ilman lisäkuluja
Tarkat vaihtoehdot näet kassalla tilauksen yhteydessä.
Kuinka paljon toimitus maksaa?
Toimituskulut alkavat 3,90 eurosta ja vaihtelevat toimitustavan sekä tilauksen fyysisen koon mukaan. Tuotteet, joissa on merkintä "Ilmainen toimitus", toimitetaan veloituksetta. Lopulliset toimituskulut näet aina kassalla ennen tilauksen vahvistamista.
Miten saan seurantakoodin tilaukselleni?
Kun tilauksesi on lähetetty, saat erillisen sähköpostiviestin, joka sisältää seurantakoodin. Näet seurantakoodin myös sivuiltamme tilauksen tiedoista, jos olet tehnyt tilauksen kirjautuneena asiakkaana. Voit seurata lähetyksen kulkua tarkasti kuljetuspalvelun verkkosivuilla.
Toimitatteko ulkomaille?
Tällä hetkellä toimitamme tilauksia vain Suomeen. Yritysasiakkaat voivat tiedustella kansainvälisistä toimitusvaihtoehdoista asiakaspalvelustamme.
Onko varastossa oleva tuote heti lähetettävissä?
Jos tuote on merkitty "varastossa", se sijaitsee keskusvarastossamme ja on valmis lähetykseen heti, kun tilaus on käsitelty. Varastossa olevat tuotteet lähetetään yleensä 1-2 arkipäivän kuluessa tilauksen käsittelystä.
Voiko tuotteen noutaa myymälästä?
Kyllä, voit noutaa tuotteesi valitsemastasi myymälästä aukioloaikojen puitteissa. Saat erillisen ilmoituksen, kuten tekstiviestin, kun tilauksesi on noudettavissa.
Tarjoatteko lahjapaketointia?
Valitettavasti emme tällä hetkellä tarjoa lahjapaketointipalvelua. Jos palvelu tulee saataville tulevaisuudessa, päivitämme tiedon verkkosivuillemme.
Mitä teen, jos tilaukseni on myöhässä?
Jos toimitus viivästyy tai pakettia ei näy odotetusti, tarkista ensin tilauksesi tila ja mahdollinen seurantakoodi ”Tilaukset”-sivulta tai toimitusvahvistuksesta. Mikäli tarvitset apua tai paketti ei näytä etenevän järjestelmässämme, asiakaspalvelumme selvittää tilanteen puolestasi.

Maksaminen ja alennukset

Voinko maksaa tilaukseni lahjakortilla?
Tottakai! Syötä lahjakorttisi koodi kassalla "Lahjakortti" -kenttään, joka tulee näkyviin kassan viimeisessä vaiheessa. Lahjakortilta veloitetaan käytettävissä oleva summa automaattisesti. Jos saldoa jää yli, voit käyttää lahjakorttia myös tuleviin ostoksiin. Lahjakorttiin voi ladata lisää rahaa myymälöistämme tai tilaamalla uuden lahjakortin tästä linkistä: www.multitronic.fi/giftcard

Lahjakortin käyttö Multitronic-verkkokaupassa
Mitä maksutapoja hyväksytte?
Hyväksymme kaikki yleisimmät maksutavat:
  • verkkopankkimaksut
  • luottokortit (Visa, Mastercard)
  • MobilePay, Apple Pay, Google Pay
  • Walley-lasku ja osamaksu
Myymälässä voit maksaa tilauksen myös noudon yhteydessä, jos valitsit tämän maksutavaksi. Näet kaikki saatavilla olevat maksuvaihtoehdot kassalla tilauksen yhteydessä.
Miten käytän alennuskoodin?
Alennuskoodin käyttö on helppoa! Syötä koodi kassalla ”Tarjouskoodi”-kenttään ja paina ”Lunasta”. Alennus päivittyy tilauksellesi välittömästi.

Alekoodin käyttö Multitronicin sivuilla
Voinko maksaa laskulla tai osamaksulla?
Kyllä, tarjoamme maksuvaihtoehdon Walley-laskulla ja osamaksulla. Kun valitset tämän maksutavan ja sinulle myönnetään laskumahdollisuus, saat tilauksen ennen maksua ja voit maksaa sen myöhemmin erissä.
Miksi maksuni epäonnistui?
Jos valitsit maksutavaksi Walley-laskun tai osamaksun, voi ongelma johtua tilapäisestä häiriöstä maksupalvelussa. Voit kokeilla tehdä tilauksen uudelleen hetken kuluttua. Mikäli maksaminen ei onnistu, ole yhteydessä valitsemaasi maksupalveluun saadaksesi lisätukea.

Palautukset ja hyvitykset (Yksityisasiakkaat)

Onko palautus ilmaista?
Kyllä, palauttaminen on meillä maksutonta. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse tai puhelimitse saadaksesi palautusohjeet ja mahdollisen palautustarran. Muistathan kuitenkin tarkistaa palautuksen ehdot ennen tuotteen lähettämistä takaisin.
Voinko vaihtaa tilaamani tuotteen toiseen?
Jos esimerkiksi koko tai malli ei ollut sopiva, voit palauttaa tuotteen 14 päivän sisällä ja tilata uuden tilalle. Vaihto onnistuu palauttamalla alkuperäisen tuotteen ja tekemällä uuden tilauksen. Tarvittaessa asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään sopivan vaihtoehdon löytämisessä ja vaihtoprosessin kanssa.
Onko kaikilla tuotteilla palautusoikeus?
Huomioithan, että tietyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta. Esimerkiksi avatut mustekasetit, erikoisvalmisteiset tietokonekokoonpanot, aktivoidut puhelimet, ohjelmistot sekä muut vastaavat tuotteet eivät kuulu palautusoikeuden piiriin. Tarkemmat tiedot löydät klikkaamalla tästä.
Kauanko palautuksen käsittely kestää?
Käsittelemme palautukset mahdollisimman nopeasti. Tyypillisesti hyvitys näkyy tililläsi 2–3 arkipäivän kuluessa siitä, kun palautus on kirjattu varastollamme. Joissain tapauksissa pankkien käsittelyajoista johtuen hyvityksen näkymiseen voi mennä hieman pidempään.
Voiko verkkotilauksen palauttaa myymälään?
Kyllä, voit palauttaa verkkokaupasta tilaamasi tuotteet suoraan mihin tahansa Multitronicin myymälään. Muistathan ottaa mukaasi tilausvahvistuksen tai kuitin, jotta palautus voidaan käsitellä sujuvasti.
Mitä teen, jos saan väärän tuotteen?
Jos olet saanut väärän tuotteen tai tuote on viallinen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme mahdollisimman pian. Vaihdamme väärän tuotteen oikeaan tai ohjeistamme viallisen tuotteen palauttamiseen ja hyvitykseen.

Takuu ja huolto

Onko tuotteilla takuu?
Kaikilla myymillämme tuotteilla on valmistajan tai maahantuojan takuu. Takuuajan löydät tuotesivulta sekä tilausvahvistuksesta. Takuuasioiden hoitaminen onnistuu helposti täyttämällä takuulomakkeemme verkkosivuillamme tai käymällä myymälässämme.
Tietokoneiden korjaukset ja huolto
Tarjoamme laajan valikoiman tietokoneiden huolto- ja korjauspalveluita, mukaan lukien asennukset, vianmääritykset ja huoltotoimenpiteet. Lue lisää palveluistamme täältä: www.multitronic.fi/service
Ilmainen vianselvitys
Tarjoamme maksuttoman vianselvityksen tietokoneellesi. Tuo laitteesi lähimpään myymäläämme – asiantuntijamme selvittävät ongelman syyn ja kertovat, miten se voidaan korjata.
Tietokoneen kasauspalvelu
Kokoamme tietokoneita juuri toiveidesi mukaan. Voit valita haluamasi komponentit, ja me huolehdimme lopusta. Palveluun sisältyy yhteensopivuuden tarkistus sekä kattava testaus, jolla varmistamme, että kokoonpano toimii moitteettomasti. Lue lisää kokoonpanopalvelustamme.
Apple-huolto
Multitronic on virallinen Applen valtuutettu huoltokumppani. Huollamme kaikki Apple-tuotteet – myös takuun ulkopuolella. Palvelumme kattaa mm. Macit, iPhonet, iPadit, Apple Watchit ja Beats-kuulokkeet. Siirry Apple-huoltosivulle.

Tuotteet ja yhteensopivuus

Onko tuotteille tarjolla käyttöohjeita?
Useimmille tuotteille toimitetaan käyttöohjeet suoraan pakkauksessa. Mikäli tarvitset käyttöohjeet tai muuta apua, asiakaspalvelumme on valmiina auttamaan.
Onko tuote X yhteensopiva laitteeseeni?
Jos et ole varma tuotteen yhteensopivuudesta, esimerkiksi tiettyjen komponenttien tai tulostimen värin kanssa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Muistathan mainita tarkat mallinumerot, jotta voimme auttaa sinua tarkistamaan yhteensopivuuden.
Myyttekö käytettyjä tuotteita?
Kyllä! Valikoimassamme on myös kunnostettuja ja tehdashuollettuja tuotteita, kuten tietokoneita, iPadeja ja iPhoneja. Ilmoitamme aina tuotetiedoissa selkeästi laitteen kunnon ja mahdolliset kosmeettiset huomiot, jotta tiedät tarkalleen, mitä olet ostamassa.
Miten ennakkotilaus toimii?
Voit tehdä ennakkotilauksen suoraan tuotteen tuotesivulta. Ennakkotilaamalla varmistat, että saat tuotteen heti sen saavuttua varastoon. Ilmoitamme arvioidun saatavuuspäivän tuotesivulla.
Mistä näen tuotteen hintahistorian?
Voit nähdä tuotteen hintamuutokset klikkaamalla tuotesivulla löytyvää ”Hinnan muutokset” -välilehteä.

Tuotteen hintahistoria tuotesivulla
Mistä näen tuotteen kampanjatiedot?
Jos tuote on alennuskampanjassa, löydät tuotesivulta punaisen ”Hyödynnä kampanjahinta” -otsikon, jossa kerromme kampanjan tärkeimmät informaatiot kuten kampanjahinnan, mahdollisen kampanjaerän, kampanja-ajan sekä tuotteen alimman hinnan viimeisimmän 30 päivän ajalta.

Saatavuus ja toimitusaika

Onko tuote varastossa vai tukkurilla?
Tuotelistauksista sekä tuotesivulta löytyvät seuraavat termit selitettyinä:
  • Varastossa/Saatavilla: Tuote sijaitsee fyysisesti keskusvarastossamme/myymälässämme, ja on valmiina lähetettäväksi heti.
  • Saatavilla toimittajalta: Tuote sijaitsee toimittajamme varastossa. Näytämme tuotesivulla arvioidut toimituspäivämäärät kyseisellä tuotteelle.
  • Tulossa varastoon: Olemme tilanneet tuotetta toimittajalta ja se on matkalla keskusvarastoomme.
  • Ei saatavilla: Tuotetta ei ole tällä hetkellä saatavilla keskusvarastossamme tai toimittajamme varastossa.
Tuotteiden toimitusaika
Näet haluamasi tuotteen toimitusajan tuotesivulta ”Lisää ostoskoriin” napin yläpuolelta. Saadaksesi lisätietoa toimitusajasta, voit vielä hiiren päivämäärän vieressä olevaan info(i)-ikoniin.

Tuotesaatavuus tuotesivulla
Myymäläsaatavuus
Voit tarkistaa jokaisen tuotteen myymäläsaldot tuotesivun alalaidasta löytyvästä "Myymäläsaatavuus" -välilehdestä. Löydät listasta kaikki myymälämme sekä tarkan saatavuuden.

Tuotteiden myymäläsaatavuus tuotesivuilla

Multitronic-myymälät

Missä Multitronic-myymälät sijaitsevat?
Multitronic-myymälät löytyvät seuraavilta paikkakunnilta: Vaasa, Pietarsaari, Jyväskylä, Lappeenranta ja Maarianhamina. Tarkemmat osoitteet ja aukioloajat löydät klikkaamalla tätä.
Myymälöiden aukioloajat ja yhteystiedot
Myymälöiden aukioloajat, palvelut, parkkeeraustiedot ja muut infot näet helposti tästä linkistä.

Yrityksille

Miten tilaan yritykselle?
Voit tehdä yritystilauksen normaalisti verkkokauppamme kautta. Valitse kassalla maksutavaksi joko lasku, e-lasku tai leasing.
Miten yritysasiakkaat voivat ottaa yhteyttä?
Yritysasiakkaat voivat olla yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen info@multitronic.fi. Viesti ohjataan tarvittaessa oikealle asiantuntijalle.
Tarjoatteko määräalennuksia?
Käsittelemme määräalennukset aina tapauskohtaisesti. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme info@multitronic.fi, niin voimme tarkastella mahdollisia alennuksia yhdessä.
Yritysten palautusoikeudet
Yritysasiakkaiden tilauksiin sovelletaan erillisiä myyntiehtoja, jotka poikkeavat kuluttajakaupasta. Voit tutustua yritysasiakkaiden myyntiehtoihin tästä linkistä.

Asiakastili

Salasanan nollaus
Unohtuiko salasana? Ei hätää – jos sinulla ei ole pääsyä tilillesi, voit nollata salasanan helposti itse tästä linkistä.
Tietojen päivittäminen
Voit muokata omia tietojasi, kuten nimeä, sähköpostiosoitetta ja puhelinnumeroa, tästä linkistä. Vaihtoehtoisesti kirjaudu sisään, vie hiiri oikeassa yläkulmassa olevan nimesi päälle ja valitse Tilinhallinta.
Tilaushistorian tarkasteleminen
Kaikki aiemmat tilauksesi löytyvät kätevästi tilaushistoriasta. Klikkaamalla tilausta näet sen tarkemmat tiedot ja voit ladata sähköisen kuitin.
Tilin poistaminen
Tilin poistaminen ei tällä hetkellä onnistu suoraan verkkosivuiltamme. Jos haluat sulkea tilisi, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme: info@multitronic.fi

Asiakaspalvelu ja muut kysymykset

Miten saan yhteyden asiakaspalveluun?
Asiakaspalvelumme palvelee arkisin puhelimitse sekä sähköpostitse kello 09:00 - 17:00. Tavoitteenamme on tarjota sinulle aina parasta mahdollista asiakaspalvelua.
Onko teillä kanta-asiakasohjelmaa?
Tällä hetkellä meillä ei ole kanta-asiakasohjelmaa. Seuraa kuitenkin uutiskirjeitämme, sillä tarjoamme ajoittain erikoistarjouksia ja kampanjoita.
Miten tilaan verovapaasti (tax-free)?
Verovapausasioissa ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin autamme sinua prosessissa.
Uutiskirjeen tilaaminen ja peruutus
Uutiskirjeen tilaaminen on helppoa! Voit tilata sen suoraan verkkosivujemme alalaidasta. Jos haluat peruuttaa tilauksen, löydät jokaisen uutiskirjeen lopusta linkin, jonka kautta voit itse lopettaa tilauksen. Voit myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, niin poistamme sinut listalta.
Onko teillä ekopakkausvaihtoehtoja?
Meillä ei ole erillistä ekopakkausvalintaa kassalla, mutta pyrimme pakkaamaan jokaisen tilauksen mahdollisimman ympäristöystävällisesti. Hyödynnämme kierrätettäviä ja uusiokäytettyjä pakkausmateriaaleja aina kun mahdollista, jotta vähennämme ympäristövaikutuksia.
Sponsorointi ja yhteistyö
Saamme kuukausittain runsaasti yhteistyö- ja sponsorointihakemuksia. Valitettavasti emme voi osallistua kaikkiin tapahtumiin, vaikuttajayhteistöihin tai muihin ehdotuksiin – vaikka arvostammekin jokaista yhteydenottoa. Käymme hakemukset aktiivisesti läpi ja otamme yhteyttä, mikäli näemme yhteistyössä molemminpuolista potentiaalia. Ota rohkeasti yhteyttä osoitteeseen marketing@multitronic.fi.
Tekniset ongelmat verkkosivulla
Jos kohtaat ongelmia – kuten tuotteita ei voi lisätä ostoskoriin tai jokin toiminto ei toimi oikein – kokeile ensin tyhjentää selaimen välimuisti ja evästeet.

Jos ongelma jatkuu, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme: info@multitronic.fi
Kuvaile ongelma mahdollisimman tarkasti, niin voimme auttaa nopeammin.

Ohjeita välimuistin ja evästeiden tyhjentämiseen:
Tietojasuoja ja henkilötiedot
Tietosuojaselosteemme sekä tiedot henkilötietojen käytöstä löydät kokonaisuudessaan täältä.

Etusivu

Valikko

Ostoskori

Haku